معرفی اقدام پژوهی
چگونه توانستم با استفاده از تلفن همراه ، یادگیری دانش آموزان را در درس ریاضی افزایش دهم
موضوع اقدام پژوهی :
چگونه توانستم با استفاده از تلفن همراه ، یادگیری دانش آموزان را در درس ریاضی افزایش دهم
– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و چهار صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان
ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :
فهرست مطالب
ب – نظر سنجی درباره درس ریاضی از دانش آموزان. 9
م . بررسی نمودار درسی دانش آموزان در درس ریاضی سال قبل. 10
نمودار نمرات سال قبل درس ریاضی : 11
و ) بررسی تعداد تلفن های همراه دانش آموزان و استفاده از فضای مجازی.. 13
انتخاب راه حل اصلی و چگونگی اجرای آن : 19
ب – نظر سنجی درباره درس ریاضی از دانش آموزان. 21
اعتبار بخشی به راه حل انجام شده 21
نتیجه گیری کلی و ارائه پیشنهادات.. 21
چکیده
با پیشرفت تکنولوژی در عرصههای مختلف آموزشی، اداری، صنعتی و … خیلی ازکارها به راحتی امکانپذیر شده است. یکی ازبهترین روشهای جدید آموزشی استفاده از تلفن همراه است که مسلما کمک بزرگی در زمینه آموزش به معلمان و دانش آموزان عزیز میباشد . تلفن همراه امکان نمایش مطالب بصورت کاملا” پویا را ارائه میدهند.
با استفاده از این تکنولوژی می توان در کلاس براحتی مفاهیم درسها ، از جمله ریاضی را به دانش آموزان آموزش داد .
نقش یادگیری از طریق تلفن همراه در آموزش، سیار بودن و راحتی استفاده از آن است. این یادگیری سبب بالا رفتن رضایت یادگیرنده، تشویق یادگیرنده، غنیسازی تعامل و داشتن فعالیتهای ارتباطی مؤثر در یادگیرنده میشود
درس ریاضی در مدارس برای برخی از دانش آموزان مشکلآفرین شده است تا جایی که دانش آموزان برای حل مسایل به دیگران تکیه می کنند.این دانش آموزان دارای سطح یادگیری کم هستند و در کلاس درس به معلم توجه نمی کنند .
اینجانب به عنوان معلم پایه ………………… با دیدن مشکلات دانش آموزان در یادگیری سرکلاس و بعد بعد از مصاحبه با دانش آموزان ، مشاهده ی رفتار و تشکیل جلسات دیدار با اولیاء و بررسی روش های تدریس و مشخص کردن وضعیت درسی دانش آموازن ریشه های مشکل مورد بررسی قرار دادم . و بعد از تجزیه و تحلیل اطلاعات( با توجه به اینکه بیشتر دانش آموزان موبایل در منزل دارند ) به این نتیجه رسیدم با کمک تلفن همراه می توان یادگیری و توجه دانش آموزان را نسبت به درس ریاضی افزایش داد . بنابراین با کمک اولیا دانش آموزان و استفاده مناسب از تلفن همراه و فضای مجازی طرح را به اجرا در آوردم .نتایج بعد از اجرای طرح نشان میداد که سطح یادگیری دانش آموزان در درس ریاضی بعد از استفاده از تلفن همراه افزایش یافته است .
نکات کلیدی :
یادگیری ،درس ریاضی ، وایت برد هوشمند