395 – چگونه توانستم با استفاده ازپرسش شفاهی یادگیری درس مطالعات اجتماعی را در دانش آموزان افزایش دهم .

395 – چگونه توانستم با استفاده ازپرسش شفاهی یادگیری درس مطالعات اجتماعی را در دانش آموزان افزایش دهم .

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 585 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 18 سپتامبر 2019

به روز رسانی در: 18 اکتبر 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی

چگونه توانستم با استفاده ازپرسش شفاهی یادگیری درس مطالعات اجتماعی را در دانش آموزان افزایش دهم .

موضوع اقدام پژوهی :

 چگونه توانستم با استفاده ازپرسش شفاهی یادگیری درس مطالعات اجتماعی را در دانش آموزان افزایش دهم .

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات سی و هفت صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست مطالب

چکیده 6

مقدمه 7

بیان مساله 8

توصیف وضعیت موجود 10

شیوه گرد آوری اطلاعات (شواهد 1 ) 10

تجزیه وتحلیل داده ها 11

نظرات همکاران: 11

نظرات دانش آموزان : 12

یافته های علمی. 13

مراحل اجرای روش بحث گروهی. 15

محدودیتها 18

اجرای راه حل جدید : 21

ارزشیابی شفاهی. 21

اولین ازرشیابی کلاس: 22

ضرورت پرسشهای شفاهی. 23

مزایای پرسشهای شفاهی. 24

شناساندن ارزش مشارکت کلامی در کلاس به شاگردان. 25

فن سوال کردن و استفاده از وقت انتظار 28

گرد آوری اطلاعات (شواهد 2 ) 30

راههای علاقه مندی دانش آموزان شرکت در پرسشهای کلاسی. 32

پیشنهاداتی جهت فراگیری بهتر درس: 32

نتیجه گیری : 34

کلام آخر : 35

منابع قابل استفاده : 37

چکیده

باید گفت در صدها صفحه هم نمی توان به تمام ابعاد پرسش پای تخته پرداخت . خیلی از معلمان طبق عادت و براساس مشاهدات دوران دانش آموزی خود و یا براثر فشار مدرسه یا بازرسان ، خود را موظف می دانند هر جلسه یا چند جلسه یکبار از تعدادی از دانش آموزان به رسم قدیم ، چند پرسش شفاهی در پای تخته از دانش آموزان مطرح و نمراتی را از صفر تا بیست بدان اختصاص دهند . با درج این مطلب هیچگاه نمی خواهیم وانمود کنیم که پرسش شفاهی دارای خاصیت نیست و باید حذف شود اما سئوال این است که چه میزان از امتحانات پایان ترم یا پایان سال را پرسش های شفاهی تشکیل می دهد ؟ مرسوم است که امتحان خرداد برای دروس مختلف به صورت کتبی و از تمام کتاب برگزار می شود و ملاک ارتقاء به پایه بالاتر را همین نمرات مشخص می کند ، آیا واقعا” پرسش شفاهی در پایان ترم برای خیلی از دروس مانند ریاضی ، علوم ، دینی ، تاریخ و غیره از نمره 20 ورقه ، سهمی دارد ؟( سوای سهم نمرات ارزشیابی مستمر کلاسی . در هنگام پرسش شفاهی در کلاس ، باید تمام دانش آموزان در جای خود ساکت نشسته  و منتظر خواندن اسم خود باشند تا پای تخته بروند و بعضی وقت مقدار زیادی از وقت کلاس را به خود اختصاص میدهد ، در این میان کسل و بی حوصله شدن دانش آموزان در اثر سکوت مطلق جای تعمق دارد و مقدار زیادی از انرژی معلم را تاپایان وقت کلاس خواهد گرفت .بعضی از معلمان ابتدا درس جدید را تدریس و سپس در پایان وقت نسبت به پرسش از دانش آموزان از دروس جلسه قبل ، اقدام مینمایند ، که بدیهی است حواس خیلی از شاگردان صرفا” به اضطراب پرسش پای تخته ، معطوف شده و حتی توجهی به تدریس نخواهند داشت … اینجانب در اقدام پژوهی حاضر قصد دارم به راهکارهای اثربخشی پرسش شفاهی برای یادگیری درس مطالعات اجتماعی پرداخته و راهکارهای آن را در اختیار همکاران عزیزم قرار دهم.

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید