155 – چگونه توانستم دانش آموز امیر حسین را در غلبه بر مشکل لکنت زبانش یاری کنم؟

155 – چگونه توانستم دانش آموز امیر حسین را در غلبه بر مشکل لکنت زبانش یاری کنم؟

دسته بندی:

قیمت: 2000 تومان

تعداد نمایش: 671 نمایش

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: 28 آگوست 2019

به روز رسانی در: 28 آگوست 2019

خرید این محصول:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

معرفی اقدام پژوهی 

چگونه توانستم دانش آموز امیر حسین را در غلبه بر مشکل لکنت زبانش یاری کنم؟

موضوع اقدام پژوهی :

چگونه توانستم دانش آموز امیر حسین را در غلبه بر مشکل لکنت زبانش یاری کنم؟

– فایل بصورت ورد و قابل ویرایش در متن – تعداد صفحات بیست و سه صفحه – قیمت فقط دو هزار تومان

ابتدا در زیر چکیده و فهرست مطالب و فایل کامل پی دی اف این اقدام پژوهی را برای مشاهده قرار داده ایم ابتدا مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد و قابل ویرایش این اقدام پژوهی را  با قیمت دو هزار تومان خرید نمائید :

فهرست

چکیده 4

مقدمه. 5

بیان مسئله. 6

توصیف وضع موجود. 7

1-    نقش خانوادگی امیر حسین: 8

2-    ضربه های روحی در گذشته یا مکان خاص…. 8

روش گردآوری اطلاعات (1) 8

تجزیه و تحلیل داده ها 9

راه حل پیشنهادی برای مشکل.. 9

راه حل پیشنهادی.. 10

چگونگی اجرای تغییر پیشنهادی.. 11

انتخاب راه جدید موقتی.. 12

چگونگی نظارت بر راه حل جدید. 12

گردآوری اطلاعات شواهد (2) 13

تصمیم نهایی و نتیجه گیری.. 13

دیگر روش ها و راهکار های درمان.. 14

بررسی لکنت زبان و راههای درمان آن.. 15

اختلالات عاطفی و  نارسایی های تکلمی: 15

اختلا لا ت دستگاه شنوایی و نارسایی های تکلمی: 16

نقش مهم ترس: 16

بهبودی از لکنت زبان: 17

روش های اصلا ح لکنت زبان : 18

عوامل موثر در درمان لکنت زبان: 18

فهرست منابع و مآخذ: 23

چکیده

لکنت زبان یکی از مهمترین اختلالات گفتاری است که از کهن ترین ادوار در میان جوامع بشری شایع بوده است. فردی که لکنت زبان دارد، در بیان اصوات، هجاها و یا کلمات ، دچار گیر و مکث، کشش و تکرار می شود. لکنت زبان معمولا با حرکات بدنی مانند تکان دادن دست، سر، گردن، و … همراه است.پژوهشگران سه عامل را در پیدا کردن لکنت زبان موثر می دانند . فیزیکی ، عاطفی، و تقلید از کودکان و نوجوانان   لکنتی دیگر. لکنت در پسران سه برابر دختران است.لکنت عبارتست از تکرار، کشش و یا قفل شدن غیر ارادی کلمه یا بخشی از کلمه ای فرد قصد بیان آن دارد. کودکان و نوجوانانی  که لکنت دارند می دانند چه می خواهند بگویند و قبلا آنها را صدها یا هزارها مرتبه بدون لکنت گفته اند. با این حال، این بار علی رغم تلاشهایی که می کنند قادر نیستند کلمه را به راحتی و بدون تقلا ادا کنند. لکنت زبان مشکلی گفتاری ـ حرکتی است که به دلایل ناشناخته ای به وجود می آید و علت دقیق و مشخصی ندارد. می توان گفت که تربیت بد، اضطراب، کم هوشی و … در بروز آن تأثیر ندارد. فراوانی ابتلا به لکنت در پسران نسبت به دختران سه به یک است و با افزایش سن، این عدم تناسب افزایش می یابد.اختلال «لکنت زبان» انواع متفاوتی دارد که در زیر به برخی از آن ها اشاره می شود:

  1. تکـــرار صداها مثـــل (گ ـ گ ـ گ ـ گـــریه)، تکــــرار سیلاب هــــا مثـــل (گر ـ گر ـ گر ـ گربه)، تکرار کلمات مثل (گربه ـ گربه ـ گربه) و بالاخره تکرار عبارات (گربه ی زرد ـ گربه ی زرد ـ گربه ی زرد آمد).2. توقف ها و مکث های بی جا و نامتناسب بین صداها و کلمات3. کش دادن و امتداد کلمات (م ن) و …

اینجانب          در بین دانش آموزانم با موردی برخورد نمودم که دارای این مشکل بود . دانش آموز مورد نظر که امیر حسین نام داشت. دارای لکنت زبان بود و من در این سدد برآمدم تا مشکل وی را برطرف نمایم.

برای اطمینان شما عزیزان :

فایل پی دی اف این اقدام پژوهی برای مشاهده در زیر آمده است . ابتدا فایل پی دی اف را مشاهده نمائید و در صورت رضایت فایل ورد این اقدام پژوهی را با قیمت مناسب دو هزار تومان از لینک خرید در یافت نمائید . ابتدا فایل پی دی اف را با کلیک بر روی لینک زیر ببینید :

در صورت مشاهده و رضایت ، فایل ورد این اقدام پژوهی را را با قیمت مناسب فقط دو هزار تومان از دکمه پرداخت زیر دریافت نمائید.

پاسخ دهید